Förra veckan

Det hände så mycket i förra veckan så jag vet inte om jag kommer ihåg allt. Vi var i alla fall hos smålandsvännerna fyra dagar. Det var lika kul som vanligt. Vi fick sova i deras husvagn, fick till och med höra regn på taket mysigt värre ;) Som vanligt fick vi massa god mat. Jag glömde receptet på kalkonen...om du läser detta...Hundarna blev alldeles tokiga av glädje när vi kom hem (jag också) Stora A, T och kråkan var här och var hundvakt, det tackar vi tusen gånger för.

Det blev lite pyssel också. Ny fönsterdekoration gjordes, inte vad jag tänkt mig, men man tager vad man haver. Dammen fixades också, och trädgårdmöbler plockades fram. Långfredagen bakade jag frusen daimtårta till påskafton (blev kanongod). Familjen ramlade in under dagen. Stora A, mr.T och Kråkan. Sonen hämtade Y vid stationen eftersom hon inte fick plats i bilen.



Påskafton började jag med att baka foccacia bröd och sola på altanen mellan varven. Sedan blev det till att börja med maten. Mamma, bror och Amy kom också så det blev ganska fullt. Vi åt påskbord och tårtan efter mums :) Senare satt vi allesammans och spelade 31 i några timmar och åt godis, jag trodde jag skulle spricka till slut...



Påskdagen bjöd mamma på mat, fast vi var hos oss, så hon skulle slippa all disk. Idag kom även Y:s mr. S och åt också, dom är sååå söta ihop. Det blev fläskfilé i champinjon sås, potaits, sallad och chokladmouse till efterrätt. (Undrar hur många kilo det blir). Även denna kväll tillbringades med kortlek, 31 spelades och jag åkte ut först som vanligt. Men ni vet ju hur det är otur i spel, tur i kärlek ;-)

Nu håller vi på och gräver iordning vårt land, vi ska så lite grönsaker mm. i sommar. Mannen håller även på att söka jobb, det verkar lovande på ett ställe så HÅLL TUMMARNA nu :)
Alldeles nyss ringde en spekulant på husvagnen dom kommer och tittar i morgon. Det verkar som dom har barn, så jag holppas det blir bra för dom. Så nu måste vi ut och städa vagnen ordentligt.

Detta blir spännande, någon som provat på melongurka förut?

Njut av livet!

Visst är det en Kråka :)

Kram Maja

Ps. kom på att jag hade en Aloe vera visning åt mina smålandsvänner när vi var där, vi var totalt 17st. kanon kul :)) Ska dessutom bli handledare åt dottern som ska starta företag i skolan med aloe vera. Lycka till Kajsa!  Jag håller på med material åt dig, det kommer på posten. Kram

Kommentarer
Postat av: Kajsa

2009-04-15 @ 20:29:46
URL: http://ashima.blogg.se/
Postat av: Kajsa

ååh, du är så himla snäll som ställer upp för mej. så spännande att få material :)

2009-04-15 @ 20:30:28
URL: http://ashima.blogg.se/
Postat av: maria

Men, vad mycket fint du har gjort!

Ska skriva ner receptet på kalkonen nån dag o maila dej. KRAM

2009-04-15 @ 22:11:19
URL: http://tootoolah.blogg.se/
Postat av: Y

Vart verkar det lovande ? Det här har jag inte hört någonting om...

2009-04-21 @ 12:38:25
Postat av: Caroline, LINA FRANKღ

Kika gärna in på min blogg och min nya design :-) I bloggen läser du om mig, min chihuahua Tindra och givetvis en hel del shopping ;-) Självklart en massa bilder också!

2009-05-11 @ 15:22:42
URL: http://carolinefrank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0