Spegling & energi

Nu förstår jag ett och annat. Att det ska ta så lång tid innan poletten trillar ner. Jag läser förtfarande boken Finn din inre styrka av Sanna Ehdin, det är inte en bok man bara drar igenom om man säger så. Det krävs lite eftertanke och inte så lite förresten.

Man har faktiskt spegelneuroner. Så att bygga upp sitt självförtroende gör man alltså på bästa sätt genom att visualisera steg för steg så spegelneuronen lär in sig det korrekta så flyter det på i stress och under svåra situationer. Vi gillar dom som är lika oss själva, så vill vi göra ett gott intryck ska vi härma den andra personens kroppsspråk.

När man är utsatt för ett verbalt angrepp eller ifrågasättande är röstläget mycket viktigt, sänk den och gör den fylligare, man kan även sänka huvudet och spänna blicken i angriparen samtidigt som du blåser upp dig lite. Sträck på kroppen och spänn ut bröstkorgen, markera att du är bestämda. Det fungerar även om man är kortare. Och det är nu jag börjar haja ett och annat. Ni som känner mig vet ju att jag inte är speciellt lång hi,hi. Men detta är biologiska signaler som fungerar, angriparen vill ju se en skadad och signalerar man att det inte finns något att hämta så slutar dom. Jag kan ju tala om att det finns en och annan jag spänt blicken i under årens gång och folk har alltid undrat hur jag lyckats, men nu vet jag ;) Om man har en god självbild och vet att man kan försvara sig så blir man sällan angripen.

Du kan inte skada någon annan
utan att samtidigt skada dig själv.
Gör du gott för någon annan
gör du även gott för dig själv.
Vad väljer du?

Det tål att tänka på...

Jag vet hur jag tankar energi. Jag tankar i skogen, det är därför jag inte trivs i stan eller där det är öppet. Jag måste ha "min" skog. När jag har gått ett tag så är det som jag inte är närvarande riktigt, benen går av sig självt. Många undrar ju varför jag inte plockar svamp t.ex. när jag är ute så mycket, men jag har inte tid, jag går och går och är i ett annat flöde liksom. Det är min tankning :) Hur tankar ni?

Förresten glöm inte tankens kraft, jag har återigen fått det bekräftat. Igår tänkte jag på en person, att jag skulle ringa och att hon nog skulle behöva aloe vera. Nu blev det inte av, men idag ringde hon. Hon hade även ringt igår men jag var inte hemma. Ni ser.... Och visst var det aloe vera hon behövde,  både Heat lotion och MSM, för hon har värk.

Så önska er saker, det ni behöver kommer till er :)

Njut av livet!

Maja

Kommentarer
Postat av: Maja

Till Y



Pappa vill nog inte säga vart det verkar lovande innan han vet själv, men håll tummarna och önska. Tänk på tankens kraft.

Kram Mamma

2009-04-23 @ 16:17:02
URL: http://majaskraft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0