Mest hundar

Det är konstigt, vissa dagar bara flyter iväg. Man gör det man ska och så var den dagen slut (om ni förstår vad jag menar). Nu har det varit nästan kaos dagar hela veckan tycker jag. Jag har sovit för länge, eller förlänge, jag har väl somnat sent efter att jag varit vaken länge ;) Flera kvällar har jag inte varit hemma.

I tisdags var det hud & sminkvisning, Y var assistent hon skötte sig så bra med sminket så hon får ta den biten har jag bestämt. Det gick både dåligt och bra.

Igår satt jag på altanen och bara mådde gott, när det plötligt blev ett herrans väsen på hundarna. En katt utanför staketet, tala om att bli helt galna (det var inte vår katt). Bozz lyckades göra sig ett hål i staketet och försvann puts väck bara, inte ett ljud och inte kunde jag se honom. På med nåt på fötterna (mannens gummistövlar i stl 43), och ut på vägen, jag ropade och ropade men neej ingen hund. Insåg att jag måste in och hämta jacka, bättre skor och godis. Ut genom dörren igen. Då hojtade någon hos grannen, det var grannens besök som ville ha en propolis. "Vänta lite" sa jag. "Bozz är borta, måste få tag på honom först." Ropade igen, ingen hund. Då gick jag neråt skogen och ropade, med hjärtat i halsgropen för där nere körde dom med skogsmaskiner. Ingen Bozz......Vad ska jag göra tänkte jag? Det hade nog gått cirka 10 min. nu. Plötsligt börjar det stormskälla uppe blands husen. Upp på gatan och ropade och jaaaa där kom han, jätteglad springer han till matte. Satte på han kopplet och gick, då började han skälla igen. Det var på grannen tvärs över gatan (herr H 86 år) Så jag gick till herr  H och frågade om han varit hos honom. Joo det hade han, han hade stått utanför uterummet och skällt på herr H. Vilket han började med nu också. "Vill han ha godis?" frågade herr H "Det får han inget, när han bär sig dumt åt" svarade jag. tillbaka till granne nr 1  och leverera en propolis. Puh....
Senare fick jag åka till moster Amy och hjälpa henne med massa papper för hyresbidrag mm. Det blev några timmar, vi drack lite kaffe också.


Galenpannan Bozz

Idag satt jag också på altanen en del. Fick lite mysigt att läsa, synd bara att jag inte hade något gott till kaffet. Det blev ett herrans väsen idag också, men nu var det grannens hund på baksidan som rymt. Nu höll sig i alla fall hundarna på tomten, men skällde gjorde dom. Grannen kom och frågade om jag sett hunden. Tja vad trodde hon när det var sånt väsen.  "Jag vlir gaaalen" sa hon, "han är som en iller (väldigt långsam, tänkte jag) bara sniffar och nosar och iväg" Hmmm.....Jag talade inte om att Dilba precis börjat löpa (hon har en hane :) ) Sist jag gjorde det blev hon förbannad, men vad tror hon?

Ikväll var det första gången på grundlydnad med Bozz. Trodde aldrig vi skulle få fika, han ville leka med alla, så det var några gånger jag fick visa var skåpet ska stå om man säger så. Det gick mycket bättre efter fikat. Tror han var lite trött i huvudet då. Jag hade faktiskt gjort en del tänkar uppgifter åt honom innan vi åkte för att han inte skulle vara så på G.


Fick en liten stund i lugn och ro i alla fall

Imorgon kväll eller på lördag fm. åker vi till våra smålandsvänner. Ska bli så kul :D Så vi hörs inte på ett tag.

Hoppas ni får en skön helg.

Kram Maja

Ps. När vi var ute och gick med hundarna häromdagen så gick jag bakom mannen. Dilba och Bozz var lösa som vanligt. Jag har ju alltid kört med höger, vänster och framåt när jag är ute och går. Nu kom vi till ett kors, mannen före mig han säger höger och håller ut höger arm. Inget händer. "Höger" nej inget händer Dilba står still och tittar och Bozz studsar. "Nehej"säger mannen. Dilba springer till mig som står bakom och kollar läget. "höger" säger jag och alla sticker till höger. "Hm" tycker mannen. Nu talade jag inte om för mannen att jag gick och tänkte framåt hela tiden när han sa höger. Så nu vet jag. Jag kan kommunicera med mina djur ;)


Kommentarer
Postat av: Y

Jag skulle oxå vilja sitta på altanen ! :)

Nu sitter jag inne i en grå datasal o ska skriva diskussionsgrejs. Lite svårt i en så fantasilös sal :/

2009-04-03 @ 12:10:08
Postat av: Kajsa

Men Y, du får tänka på att du får komma till vimmerby imorrn. för jag hoppas att du också följer med :)

2009-04-03 @ 18:10:47
URL: http://ashima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0