♥ Det varde ljus...

Ja i stort sett iaf. Lampan i köket över köksön har kommit upp. Men givetvis så fattas det 1,5 cm på kabeln(såååå typiskt), så vi får ingen ström. Men vi kan ju tända de levande ljusen i den :)

Däremot så har vår nya utebelysning kommit upp. Det blev kanonbra :)


Den nya utebelysningen

I förrgår när jag var ute med hundarna i regn och slask, (dessutom extra slaskigt för dom kör med maskiner i skogen för tillfället) så passade jag på att plocka lite av vad skogen kan erbjuda till pynt. Så nu har jag pyntat utanför dörren.  Men det var lite läskigt när vi var ute, Bozz och Dilba var lösa som vanligt och sprang runt (ni vill inte veta hur det såg ut inne när vi kom hem). När vi går där i skogen dyker en stor timmerbil upp med släp t.om. Dilba var hos mig så det var bara att koppla, men Bozz fanns ingen stans. Jag ropade, och ropade men ingen hund :( Han syns ju inte i det här vädret heller, jag stannade helt enkelt timmerbilen genom att hålla upp handen och peka på vägen, då dök lille Bozzen upp. Jag ropade och han kom springandes så redigt. det var bara att koppla. Chauffören stannnade och frågade om jag hade fler på vift, och undra om det blev dusch när vi kom hem? Ja gissa det du, sa jag. Han var riktigt  hygglig och tog inget illa upp. Han tykcte bara det var trevligt. Dom kanske inte  har så många att prata med i skogen?


Pyntat med vad skogen kan erbjuda


Tänkte stenen skulle varit i lyktan, men den fick inte plats. Tror det duger ändå?!

I går hade vi TL (team leader) utbildning här hos mig. En av deltagarna tyckte vi kunde ta köket rakt upp och ner och sätta in hos henne. Hon tyckte allt var jättefint, kök och matrum, ja hela rubbet vi gjort. Jag blev så himla glad, jag blev så mallig så jag höll på att spricka. Men det kan jag väl få vara eftersom jag planerat allt själv och det är så kul att höra positivt. Och visst är det så att vi är dåliga speciellt vi kvinnor på att ta beröm och tycka att vi är bra.

I dag har jag planerat inför Feng shui utbildningen jag ska ha i morgon. Sedan fick jag köra dotter A och Kråkan till stan. Dotter Y skulle ha extra stolar oxå, hon ska ha tjejmiddag i kväll i sin nya lägenhet.

Nu ska hundar ha mat och jag ska fortsätta planera inför i morgon.

Njut av livet!

Kram Maja ♥

Kommentarer
Postat av: maria

Jättefint!

KRAMAR

2009-12-04 @ 18:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0