Fortsättning 2

Igår ringde ju matten till skadade Lukas och anklagade mig för att inte bry mig och för att ha argsinta hundar. Hände detta någon mer gång skulle minnsan mina hundar ha munkorg. Dessutom hade deras hund fortfarande ont och har ett sår i nacken som inte läker. Sist hittade dom inget sår. Man kan lugnt säga att jag blev chockad för så har det ju inte låtit förut när jag pratade med henne. Jag blev upprörd och ledsen för att säga att jag inte bryr mig det tyckte jag var att gå för långt. Det slutade med att hon lade på telefonen i örat på mig. Jag blev skitarg och slängde vår telefon i bänken så den gick åt fanders.

Nu har jag skrivit ett kort till dom och lagt i pengar för utgifterna som jag vet har varit. Jag skrev följande:

Jag ä rverlkigen ledsen för det som hänt. Jag hoppas att er hund mår bättre nu. Vi vet ju hur jobbigt det är med skadade och sjuka djur.

Men jag måste få försvara våra hundar lite. Dom är inte argsinta. Det som hände i skogen var mitt fel, jag är ju ledaren.

Vi går på brukshundsklubben med hundarna och  har många vänner med hundar. Det har aldrig hänt något förut vare sig dom varit lösa eller kopplade.

Jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra med er hund. Han är ju en charmig kille, säger Claes som har träffat han på ett annat sätt än vad jag gjort.

Jag kan inte nog beklaga det som hänt.

Önskar er ett bättre 2010 än hur detta året slutade.

"Maja"

Mannen kommer nu att åka bort och lämna kortet och säga till dom att om det är något mer får dom höra av sig angående kostnader osv. Nu känner jag att jag gjort vad jag kan, ville inte ha detta hängande över mig i jul. Blomman och hundgodiset jag köpte till dom fick helt enkelt stanna kvar hemma. Tyckte inte det kändes rätt att ge dom det efter påhoppet igår.

Vad tycker ni?

Finns det något mer jag kan göra nu? Jag vet inte?

Hoppas ni har det bra.

Kram på er ♥

Maja

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Förstår att du blev chockad. det lät ju, som sagt, inte alls så sist du pratade med henne :b



Jag tycker nog att du gjort vad du kan. Kanske att du skulle gå och prata med henne personligen? men du har ju iaf urbjudit dej att stå för kostnader osv.



Hoppas att det löser sej och ni får en underbar jul :)

2009-12-20 @ 16:10:57
URL: http://ashima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0