♥ Julklappar

Om man är aktiv så får man ju saker och ting gjort, så igår måste vi ha varit riktiga aktivister :) eller blir det inte så om man är flera jamenar en aktiv flera aktivister.

I vilket fall som helst så åkte mannen och sonen till tippen med ett helt kärrlass med saker på morgonen (vilket inte märks närmvärt). Sedan bar det av till Skövde och handla julkappar. Det blev både det ena och andra. Vi köpte en till oss själva ;) Äntligen hitta jag precis det jag sökt efter och som inte kostade skjortan. Vi köpte även en ny grind till trappen vilket känns skönt med tanke på Kråkan och hundarna, den satte mannen upp igår kväll.


Kanonnöjd är jag :)

Katterna har fått flytta ner sin mat till tvättstugan. Är det taskigt? Fick liksom inte plats annars. Vi var även inne på Djurmagasinet och handla julkapper till hundarna (katterna glömde vi). Vi hittade en stor godisgömma till Dilba, får vi se om hon kan klara. En stor pipbasketboll till Zigge, undrar hur länge det tar innan pipen är död. Till Bozz hitta vi en liten pipmus som han älskar. Vi hade väldigt roligt när vi åkte hem, varje gång det var minsta gupp eller vägen svängde så kvittrade den lilla musen i påsen, tur Bozz var hemma.

Tredje advent fick kråkan bråkan en julkapp i förväg och tur var det så kallt som det blivit.

 Kråkan med paketet.  Stölvar var det i. Jo det står stölvar det sa alltid sonen när han var liten. (Kolla ögonfransarna).

 Här står dom bredvid morbrors skor. Liiite skillnad. Jag tror att Kråkans största idol just nu är morbror, när han kommer så ler hon hela tiden, en riktig flörtis ärhon;)

Idag har jag pysslat med sådant där som inte syns. Städat sopskåpet (vem mer än jag ser det?) rensat kylskåpet och gjort rent. Var ju tvungen att få plats med skinkan på 5,8 kg. Sedan har jag gjort lite blompyssel, och ja det syns ju.

 
Blev bra tyckte jag. Upptäckte att jag syns i julkulan :)

Nu är mannen och sonen på bio, mannen fick biobiljetter i julkapp av jobbet så dom är på Avatar, inget för mig. Jag har varit ute med hundarna, ska hänga upp tvätten, sedan blir det kväll med koffeinfritt kaffe och lite choklad.

Idag har jag faktiskt haft det riktigt bra och njutit av härliga promenader och pysslat, det känns skönt.

Njut av livet!

Kram Maja ♥


Kommentarer
Postat av: Maria

Fin blomma o snygg vattenkokare o kaffebryggare!

KRAM :)

2009-12-21 @ 19:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0