Bozz 1 år

I dag fyller djurflockens minsting 1 år, Hurra! Hurra!

 

Första kvällen hos oss. Tröttsamt med nytt hem :)



Nu har liten blivit större ;) Här med Mysan (kompisar ibland)

Nu till en liten gissningsfråga. Kan någon lista ut vad nästa bild är för något...????



Någon som vet? Svar kommer i slutet av inlägget...

Det blev ingen långpromenad för hundarna i dag, det blev en kortare och en massa lek isället. Vi åkte nämligen till svärmor och svärfar och år middag. Men så här roligt fick hundarna ha det.



Födelsedagsbarnet in action (Bozz)



Zigge, och här går det undan....



Vi får vänta utanför Dilba och Bozz.



Dum blondin? Matte hjäääälp...



Kartong var jätteskoj, nu kommer jag ju åt dom :=)

Här kommer svaret på bildfrågan. Det är en ost. Dilba snodde den från bänken i morse, men matte fick den.. ha!!! (hon blev förvisad ut i hallen kan jag meddela).

I går gjorde vi veckans goda gärning. Vi åkte till stan, och på vägen, fint in till kanten springer en hund. Vi får möte med en annan bil, dom ser också som tur är. Hunden springer in på gården så allt är frid och fröjd. Trodde vi...På väg hem från staden så är samma hund ute och springer igen, nu 1,5 km hemifrån. Vi stannar jag hoppar ur lockar på henne, och hon kommer jätte snällt. jag öppnar bakdörren och säger till henne att hoppa in, no problemas, hon hoppar in hur glatt som helst. Varvid jag talar om för henne i bilen att man inte ska åka med främlingar, hon viftar på svansen. Tillbaka till deras hus (jag vet vilka ägarna är, men har aldrig hälsat på hunden), ingen hemma, är dom ute och letar kanske? Hon har lagt sig tillro på gräsmattan, men vi tycker hon ska stängas in på altanen, så jag ropar, men hon vill inte komma. Då går jag fram och tar tag i henne, hon skriker till men reser sig och följer med. Jag kunde inte se att hon var skadad, kanske var det för att jag var en främling. Jag stänger in henne i alla fall och vi åker hem. Leta telenr. följer och jag får tag på mannen i huset. Han trodde hon stannade på gården....Men han var så tacksam att vi hade tagit hand om henne, och dom skulle se över henne när dom kom hem. Så kan det gå, som tur var slutade allt gott :)

Jag önskar er en trevlig söndagkväll och veckan som kommer.

Kram Maja


Kommentarer
Postat av: maria

Vilka härliga bilder!

2009-02-02 @ 19:26:30
URL: http://tootoolah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0