My

I dag ska jag presentera My för er :) . Hon har funnits i våra liv i 6 ½ år nu. När hon kom till världen döpte jag henne till Dot först, men så kunde hon inte heta enligt dom andra. Så då fick det bli My, efter lilla My i Mumintrollen, hon är lite sådan ;)

 Här är vi inte så gammal. Fårstår ni varför hon döptes till Dot?

Det är lite synd om My, hon är den ständigt missförstådda katten i huset. Dom andra säger att hon är en bitch :( Men jag och My håller ihop. Vi kanske är lite lika, det finns nog en del Lilla My i mig också.

 Gillar och ligga lite i skymundan.

Hon håller sig onekligen på sin kant. Hon är inte den som kommer och kelar eller som vill ligga i knät. Men med mig kelar hon på sitt vis, hon sitter på bänken och så "buffar" vi lte. På morgonen när jag kommer till köket barfota så kelas det med mina fötter, ibland bits det i dom också. Inte fullt så mysigt :) My är den som alltid finns i närheten, håller sig i stort sett på tomten (vad jag vet).

I natt var jag uppe vid ca. 00.30 och släppte in henne. det värkte och ryckte i mina ben så jag tänkte hon kunde komma och lägga sig på mina ben, men icke sa Nicke, hon lade sig i fåtöljen. Det gick väl kanske två minuter då jag låg och tänkte att det är såååå skönt när hon ligger på benen, så kom hon. Lade sig tillrätta och "trampade" lite med tassarna där jag hade mina ryckningar, sedan tror jag hon låg kvar resten av natten, jag somnade skönt i alla fall.
Det är fantastiskt hur dom känner djuren, men det är bara Mysan som ligger på benen, att hon inte ligger på nacken? Kanske inte är så konstigt förresten, bakom ryggen ligger ju alltid en hund ;)

 Mysan i solen. Visst är hon söt :)

Ute är det -5º solen skiner och det har börjat rycka i min "vårtarm" så nu ska jag sätta mig och planera trädgård enligt Feng Shui. Det är ett ämne som jag har stort intresse av. Mer om det kommer i morgon tänkte jag :-)

Hoppas ni får en skön dag! Kramar Maja

Kommentarer
Postat av: Sara

Började läsa inlägget, sen kom ordet bitch och jag tänkte, nej, nu läste jag nog fel när jag tryckte på ditt namn, för vuxna kan ju inte säga såna ord. =) hihi. =)

2009-02-02 @ 16:58:38
URL: http://donotlietomeanymore.blogg.se/
Postat av: Maja

Sara!



Du skulle bara veta vad jag kan....



Kram Maja

2009-02-03 @ 14:57:26
URL: http://majaskraft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0