Barnbarn

Igår åkte jag och mannen till dotter A med sambo och barn för att fika. Sonen stannade hemma och tog hand om disken <3 , och läste på engelskan.

Det är väl kanske meningen att man ska vara förståndig och klok när man har fått barnbarn. Men jag känner mig fortfarande som den gången jag var 16 år och låg och solade nere vid sjön med mina kompisar. Jag vet att jag sa att jag ville ha barn och dom tyckte jag var knäpp (knäppare än vanligt). Jag ville inte ha barn som 16 åring, men reda då önskade jag mig det. Då var jag inte heller förståndig och klok (det blir jag nog aldrig).

I alla fall så är det så himla häftigt att jag har blivit mormor, hur har jag lyckats med något sådant? Jo, ja vet ju rent tekniskt, men ni fattar vad jag menar. Lilla jag har fått 3 underbara (för det mesta) ungar och nu har jag blivit mormor. Det tackar jag ödmjukt för.

Lilla barnbarnet är så himla gosig, den bästa leken vi vet är tut leken, då ler hon med hela ansiktet. Igår lärde jag henne att räcka ut tungan, dotter A frågade om det är sådant en mormor ska lära sina barnbarn? Men vaddåååååååå? Som mormor har man väl vissa privilegier, eller hur :=) hon har växt kan jag tala om. Förra veckan när hon var 3 mån. var hon 60 cm lång och vägde 5 975 g. (tror jag) tala om att växa ikapp sig.

Det var det roliga igår.

Idag har det inte varit fullt så kul.
Vi gick en riktig långpromenad med hundarna (kul). Zigge fick springa i lina, så han var helnöjd. Dilba och Bozz sprang lösa som vanligt. Bozz fick ett ryck och sprang iväg med Dilba efter. C blir så arg när det blir något sådant, så till slut sa jag till han och lugna ner sig. Jag såg ju hundarna för böveln. Dilba försökte valla in Bozz men han sprang förbi oss 3 ggr. tror jag det var. Det hela blev ju lite lustigt till slut. Dom kom ju till slut.....

När vi kom hem började det tråkiga. C blir ju av med jobbet (säger han) så han satte sig med telefonen och började ringa runt och säga upp diverse abonemang på telefoner mm. Tydligen måste vi säga upp dotter Y:s lägenhet oxå, så hur det ska gå vete gudarna. Vi hade långa diskussioner om det. Dom kan ju inte räkna med att jag ska kunna köra varje dag. Jag vet inte??????? Dessutom tror han vi får sälja bilen och skaffa något billigare. Men det värsta nu när vi äntligen kommit så långt. Sälja husvagnen...snyft..snyft.

Men det spelar ingen roll, det är bara saker. Så länge vi har varandra och får ha det bra tillsammans så ordnar det sig. Vi får leva på kärlek och luft, det har vi gjort förut ;)

Efter det var jag tvungen att vila lite. Sedan drack vi lite kaffe och fortsatte prata. Då började min hjärna på att snurra och det såg C. Så nu har jag lite ideér på vad jag ska göra till vårt mat/allrum så det blir lite roligare. Får se när jag får tillfälle och ork att börja. Det blev även lite tvättat. C fixade middagen idag. En liten runda med hundarna, sedan tv:n och nu blogg.

Det blev mycket det. Hoppas ni haft det bättre. Nu tänker jag lägga mig (får se om jag kan sova).
God natt!
Kram från Maja

Kommentarer
Postat av: maria

Saknar ord :( :( :(

2009-01-15 @ 08:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0