Budord :)

Det kan kanske passa bra med budorden så här en söndagskväll. Dom är dock inte riktigt som dom brukar. Dom är hämtade ur boken Gud som haver barnen kär Har du någon ull. av Mark Levengood och Unni Lindell.

  1. Du skall icke stjäla från de fattiga om de ser det.
  2. Du skall inte mata spädbarn med lök, för det har jag provat.
  3. Du skall bara slå någon om du absolut måste.
  4. Du skall inte baktvätta någon bakom deras ryggmärg.
  5. Du skall vara så snäll som du kan och annars kan du göra vad du vill.
  6. Du skall lyssna på din mamma vad hon än säger och vilket tonfall hon än använder.
  7. Du skall bevara dig väl.
  8. Om någon slår dig skall du bara vända den döva kinden till.
  9. Du skall älska Gud hur mycket som helst, fast det är svårt och han inte visar sig trots att man ropar "kom fram".
  10. Du skll inte begära saker av dn hustru. Och så sjunger man på Mors dag, annars blir det ett herrans liv.

Jag gillar ju nummer 6, 7 (man gör ju så gott man kan) och 10. Ni får ha en bra vecka. Nu skall jag gå och lägga mig.

God natt och kramar! Maja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0