Popcorn

Idag är det som popcorn i huvudet. Det bara far tankar hit och dit som popcorn i en kastrull. Det känns som det ska poppa över snart....Det är så många tankar som trängs..........Vet inte vilken jag ska ta tag i och börja med.....

Har länge känt en önskan att få hjälpa..men jag vet inte var? När? Hur?....Djur? Barn? Vuxen? Ett tag hade jag tankar på om vi skulle bli fosterföräldrar, men när jag är som jag är vet jag inte om det är rättvist mot barnet (ungdomen). Jag vet ju hur jobbigt mina egna barn tycker att det är när man inte fungerar som man ska...När min inte hör, fast man svarar, när man inte kan ta in information, när man är trött grinig för att man har ont.

Är det bara bortförklaringar? Vad kan jag göra? det sägs att man kan göra allt man vill, men man måste väl ändå se till sina begränsningar..eller? Är det en undanflykt?

Jag har ju vetat en tid att min olycka var meningen. Jag var tvungen att stanna upp, tänka till. Att jag har andra uppgifter jag ska göra, men vilka? VILKA ÄR UPPGIFTERNA? Hur ska jag veta vad som är rätt?

Kände att jag kanske kunde börja med mitt bloggande så andra skadade kanske kan få hjälp eller lite tröst. Men jag kan inte riktigt få till hur jag ska skriva till er.....Varför skulle ni läsa min obetydliga lilla blogg? När det finns så mycket annat att hämta på nätet. Nu låter jag gnällig :) Men allvarligt talat (skrvet) vad har lilla jag att komma med?

Det fortsätter att poppa och poppa och poppa....Så jag tänker gå ut i "min" skog med hundarna så jag kanske kan få lite lugn och ro i huvet. Men jag ska faktiskt börja med  att meditera en stund. det är faktiskt lugn i mitt hus för första gången på länge........

Många kramar till er all! Tack för att ni finns! Maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0