Knäppa Maja

I söndags var jag och mannen på succédag i Kungsbacka. det var bl.a. föreläsning om Den goda kommunikationen med Lotta Juhlin. Det handlade inta om vad man säger utan hur man säger det. Olika dialekter, manligt och kvinnligt. Jag skrattade så jag grät (det händer ju ibland).
Det var en lång föreläsning så det var lunch emellan. Vi gick och åt jättegod kyckling sallad med färska goda bröd till. Vi fick även kaffe efteråt dock serverades det i pappmuggar. När vi fikat klart säger Suz "Nä, ska vi ta och gå tillbaka." "Jajamensan", svarade jag på hugget. Ni som nu känner mig vet hur jag blir när jag är på hugget. Jag tar kaffemuggen och trycker i den i stapeln som står på bordet. SPLASCH! Det är klart att det var massa kaffe med mjölk kvar i den muggen :-) . Hela bordet flöt av kaffe, som tur var var det ingen som fick något på sig. Det var bara leta servetter och torka, men jag var lika glad för det....

I måndags var vi på aloe vera utbildning. När vi klev ur bilen på parkeringen hade flera kommit samtidigt, så det blev en massa kramandes. "Åh! vad det är roligt att komma hit", säger jag "Man får så mycket finnar"???? Ulla skrattade så hon höll på att kissa på sig. "Åk hem med dig" sa hon "Du kan ju inte komma hit om du får massa finnar" Jag menade massa kramar, var jag fick finnar ifrån har jag ingen aning om. Ingen i närheten hade en endaste finne och inte fanns det några finnar heller.
Kvällen var bra i alla fall.

I går var dotter Y hemma, hon var arg på skolan...(det är ingen konst) Det var skönt att ha henne hemma lite, hon har haft mycket om sig ett tag. Det blev långpromenad med hundarna. Planering för hud och sminkvisningen vi ska ha på tisdag kväll, och en faslig massa sminkande Y dök i sminklådan och testade och testade och.....

Solen skiner det är härligt :)

Kram Maja

Kommentarer
Postat av: maria

Hi hi hi hi.......jag säger som T, det händer alltid nåt där du är.....

2009-03-25 @ 19:29:50
URL: http://tootoolah.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Jadu Maja, du är duktig, du :) men såklart ingen hade finnar.. man får inte det nåt speciellt när man dricker aloe vera ;)

2009-03-25 @ 19:39:16
URL: http://ashima.blogg.se/
Postat av: Y

Kan meddela att jag fortfarande är sur...

Festival imorgon och jag vet fortfarande inte va fan jag ska göra där !!

2009-03-26 @ 14:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0