Positiv

Jag läser en bok nu som heter Finn din inre styrka av Sanna Ehdin (rekommenderas). I den står följande under kapitlet Tankens kraft.

"Den som har positiva förväntningar på att bli frisk efter en whiplashskada har större sannolikhet att bli återställd än den som är mer pessimistiskt insälld. Det visar en ny svensk forskning som även betonar vikten av att avdramatisera begreppet whiplash och ge lugnande information. Orden har stor makt över oss, och för de flesta är ordet whiplash mycket  negativt laddat. Man tror att det är en permanent svårt handikappande sjukdom fast enbart tio procent får bestående men."

Nu tycker faktiskt jag att jag är en positivt tänkande person (för det mesta, det händer ju att jag får någon depp down emellanåt). Dom hade ju aldrig hört någon som skrattade så (även åt mig själv) när jag var på whiplashteamet t.ex. så nu undrar jag. Hur skulle jag ha varit om jag varit mycket mer negativ? Nej jag vet, jag vill inte tänka tanken. Fast det retar mig att jag råkar vara dom där 10% men nu är det som det är så... Jag fortsätter åt mitt håll...

Tänk positivt!

Kram Maja


Kommentarer
Postat av: Anna

Den boken vill jag också läsa,

kul att kika in hos dig :-)

2009-04-01 @ 22:03:02
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0