Från det ena till det andra...

Förra helgen firade vi ju a:s 16 årsdag. stora A, sambo T och lilla E  kom lagom till lunch. Mitt under lunchen börjar T som inte varit här på länge eftersom han jobbat mycket och det har varit mycket med att fixa lägen het och så, att skratta och utbrister:

"Vad det är skönt att vara här igen."
"Va´då?" säger jag.
"Jamen, det händer ju alltid något här."
"Jaså? Gör det inte det hos alla?"
"Neej, inte så här."
Detta sagt på grund av att jag helt plötsligt upptäcker att min tå blöder.

"Men kolla! Min tå blöder." Säger jag.
"Va?" Säger Y.
"Kolla, hela tån är full med blod." Jag linkar ut i köket, får tag på papper och torkar.
"Vad har du gjort?" Utbrister dom andra.
"Inte vet jag!!!" Jag får lov att tvätta av tån, sedan blir det till att hämta pling,plong lådan i städskåpet och plåstra om.
"Men, du måste väl veta vad du gjort?" Tycker någon.
"Inte en aning..."

Vi fortsätter att äta men efter ung. 5 minuter kommer jag på:

"Jag vet vad jag gjort!" "Jag slog tån i märgbenet när jag skulle sätta mig med maten."
"Men mamma!" Utbrister samtliga barn.

Senare på kvällen så åt vi tacos och cheesecake med hela familjen (nästan Y:s S var inte med). Då berättade jag historien om skit oxå ;) (som ni som läser bloggen har kunnat läsa). Jag kan säga att dom skratta. Min mamma kommenterar:
"Men snälla du, det är jag som är 80 år som gör sådana saker. Du är ju ung och ska inte göra så eller glömma massa saker."

Säger hon ja. Hon kan få låna mitt huvud en dag så får vi se :) Men Hallååå! Händer det inte sådana här saker i alla familjer?


Tredje portionen tacos som svärmor äter :)

Annars har det varit mycket huvudvärk dom senaste dagarna. Senast igår hade jag migrän igen. Jag blev akut sugen på drömrulltårta, men hade inte potatismjöl hemma. Så det fick bli en vanlig rulltårta med chokladsmörkräm istället, det gick alldeles utmärkt det med kan jag tala om. Till middag blev det kålpudding, sen orkade jag inte med mera ändå lade jag mig en stund innan jag gjorde maten. Jag fick super ont i mina armar och nacken, så jag placerade mig framför tv:n med kaffe och kaka :) och tittade på bygglov. Dom är så himla bra. Tänk om man ändå hade Mija Kinnings huvud...

Poolområdet utanför familjens hus. Foto: Sthlm-Cph
Vill ha...finns inget mer att säga :)

Skön onsdag önskar jag er!

Kram Maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0