Sonen <3

Sonen har haft temavecka denna veckan, temat har varit sex och samlevnad. Igår eftermiddag satt vi och pratade lite om det. Vilket hjärta den grabben har :)

Det hela började med att han inte hade varit med på den romantiska dukningen dom skulle göra i hemkunskapen. Han läste biologi i cafterian istället. Jag undrade då varför han inte var med på det? Förklaringen löd:

"Jag är med på det som jag tycker jag behöver vara med på. Och hur romantisk kan en dukning bli i hemkunskapen? (han har en poäng där) Skulle man duka romantiskt skulle det vara här hemma. Här är det i alla fall rätt färger. (där ser man) Sedan skulle jag gå ut i skogen och hämta material och blommor."

Tänk den tjejen som fångar han ;) De flesta skulle väl gå till blomsterbutiken och be om något romantiskt. Sonen dissade det direkt. Här ska det vara äkta vara. Ok om man behöver handla några blommor under vintern, men annat finns i naturen.

Dessutom hade man haft gruppövningar där man bl.a. skulle ställa sig upp på vissa frågor. Kan killar gilla rosa? Den enda som står upp är sonen. Behöver man vuxna och diskutera med? Sonen är den enda som tycker det. Kompisar före tjejen? Sonen tycker kanske. De andra tycker kompisarna går först. Varför kanske? Är det ens livs kärlek som står framför en är det inget och tveka på.

Mitt hjärta smälter direkt :) Jag tycker vi har gjort ett lysande "jobb" som fått så fantastiska barn.

Njut av livet! Kram Maja

Kommentarer
Postat av: Sara

Vilken son du har. :)

2009-05-09 @ 09:32:33
URL: http://donotlietomeanymore.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Men hade du räknat med något annat med dom föräldrarna? ;)

2009-05-10 @ 15:01:22
URL: http://ashima.blogg.se/
Postat av: MISSEXTRA

Vad händer idag då??:)

2009-05-13 @ 19:35:17
URL: http://carrosfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0