Utrotningshotad

Nu har jag sett filmen The Secret. Se den! Dotter Y har fått låna boken, så jag har läst lite här och där i den också. I kapitlet Hemlighetn och din kropp så kan man förstå hur fel vi tänker.


The Secret av: Rhonda Byrne

Om man vill gå ner i vikt, så sudda ut det där med att du "måste gå ner i vikt" ur dina tankar. Eftersom dina tankar är inriktade på att gå ner i vikt drar du ständigt till dig mer av upplevelsen att du måste gå ner i vikt. Om någon är överviktig har det uppstått genom att han eller hon har tänkt "feta tankar", vare sig personen varit medveten om det eller inte. En person kan inte tänka smala tankar och vara tjock. Det går stick i stäv mot lagen om attraktion.
När Rhonda Byrne fött barn blev hon överviktig. Hon hade lyssnat och läst om hur svårt det är att gå mer i vikt när man har fått barn, och att det är ännu svårare efter andra barnet.  Hon drog till sig exakt det med sina "feta tankar" och blev rundare och rundare.

Tänk tankar om perfekt vikt, så måste det resultera i perfekt vikt. Släpp taget om alla begränsande tankar. Mat kan inte få  dig att gå upp i vikt om du inte tror att det kan det. Du vet dom som säger "Jag kan är hu mycket jag vill och jag väger alltid precis lagom mycket" Och universums ande säger alltid: " Din önskan är min lag."

Steg 1: Be om det du vill ha

Bestäm dig för hur mycket du vill väga. Skapa en bild i ditt inre av hur du ska se ut. Leta upp bilder på den kropp du vill ha och titta på dom ofta.

Steg 2: Tro att det är verklighet

Du måste tro att du kommer att få det du ber om och att den perfekta vikten redan är din. Ha tillit och tänk på de kläder du kommer att köpa. Gör det till din avsikt att leta efter, beundra och tyst för dig själv berömma människor som uppfyller din föreställlning om vad som är den perketa krpppsvikten. Om du studerar människor som är överviktiga, studera dem inte utan ta genast fram din inre bild av dig själv i din perfekta kropp och känn den.

Steg 3: Ta emot

Du måste må bra. Du måste känna positiva känslor inför dig själv. Det här är viktigt. Du kommer aldrig att förändra din kropp om du är kritisk mot den och hittar fel på den. Tänk på allt det som är perfekt med dig. När du tänker tankar om perfektion, när du tycker om dig själv, då befinner du dig på samma frekvens som din perfekta kropp, och då drar du till dig det som är perfekt.

Allt är hämtat ur boken The Secret och sammanfattat av mig.

Det var när jag läste Steg 3 som det "slog" mig. Man ska ju tänka perfektion. Och det är klart givetvis, det finns faktiskt bara en jag, så jag måste ju vara perfekt, vacker och älska mig själv. Tänk bara, ett enda exemplar av mig, klart att jag är speciell. Jag är faktskt utrotningshotad, när jag går över är enda exet borta. Jag måste räddas, dvs. jag måste ta hand om mig på bästa sätt, så jag i alla fall finns så länge som möjligt :)

Så min uppmaning till er alla: Ta hand om er, och älska er själva. Ni är faktiskt det enda unika exemplaret som finns.

Njut av livet!

Kram Maja

Kommentarer
Postat av: maria

Åh, var det sååå enkelt! Förbaskad, jag som har ett kontrakt på 6 mån! KRAM

2009-05-10 @ 17:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0