Luft med nyttigheter

I går tyckte jag att sonen med flickvän behövde gå ut och hämta lite frisk luft. Dom hade bara legat och mosat, tittat på film och käkat godis sedan i fredags.  Inte för att dom orkade så mycket annat, båda är förkylda med snuva och hosta. Men frisk luft har ju ingen dött av.

Sagt och gjort. Dom gav sig iväg frampå eftermiddagen. Det hade gått en stund när det började regna, det var inte lite lätt sådär. Nej då, här vräkte det ner som portarna hade öppnats för fullt. Jag ringde sonen och undrade om jag skulle hämta dom. "Nej, vi är i skogen. Har inte tid nu." Något förvånad la jag på. Efter en timma kanske, dyker det upp 2 "dränkta katter", och nu förstod jag varför dom inte hade tid att komma hem.



Kantarell skörden som sonen med flickvän kom hem med. Mums :)

Deras kläder har fortfarande inte torkat, men vad gör väl det. Sonen undrar om vi inte ska gå en vända idag också? Det kanske vi gör, idag skiner ju solen. Men vi måste rensa det vi har först. Vi fick lägga dom på tork över natten.

Så, passa på att njuta av vad naturen kan erbjuda!

Kram Maja ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0