Tur man är smart

I lördags var vi på föreläsning med Susanne Törnqvist som jobbar med hälsa, näring, och Forever. Det handlade om den så viktiga PH balansen. Är det någon som känner igen sig i detta?

  • Ni äter vetemjöl
  • äter strösocker
  • äter transfetter
  • dricker kaffe
  • dricker alkohol
  • är stressade
  • röker

Ni kanske har sett det förut, men tänk er alla halvfabrikat och bullar och chips och popcorn och godis mm. mm. Här hjälper det inte att tro att man äter nyttigt med grönt och frukt. För det minsta vi äter som försurar oss, så behöver vi äta minst 7 ggr. så många basiska produkter. Och det basiska är rotsaker, frukt, grönt, bovete. Jag ligger i alla fall risigt till... Marginalerna på ett bra PH värde är inte stora heller ca.6,6-7,5 (är inte helt säker på siffrorna). Och så här långt kan man väl tycka att ja, ja, så farligt är det väl inte.

Men det är inte nog med det och nu ska jag försöka skriva så ni fattar vad jag menar. Om man blandar vetemjöl med vätska så får man tapetklister och det sätter sig i tarmarna som en fin gegga. Dessutom finns det inget nyttigt i vetemjöl. (Inte hade jag tänkt tapetsera tarmarna.) Äter vi pommes frites, ligger det kvar minst 14 dagar hu jeda mig. osv. Nu kan tarmarna inte alls ta upp någon näring eftersom tarmluddet är helt igen klistrat, och inte nog med det utan när det nu ligger massa gojja så kan inte kroppen producera alla enzymer som behövs för att bryta ner födan ordentligt. äter vi dessutom lite fort så hinner det inte bildas enzymer i munnen som ska med maten till magen. Vilket gör att maten inte kan brytas ner. Följden av detta blir att det hamnar i tarmarna och mer eller mindre ruttnar (mycket gaser). Vi mår deffenetivt inte bra. Fast vi kanske inte vet om det, det har helt enkelt blivit vardag för oss. Vi ska inte prata om vad strösocker och coca cola kan ställa till med... Tänk på att vi har 13 m. tarm i oss, och ligger det då en gegga där och skaver på huden (som tarmen faktiskt är på insidan) så är det inte undra på att vi har ont. Ett 13 m. långt eksem stort som en tennisplan...

Vad kan man då göra? Givetvis äta bättre, men man måste ju få bort eländet. Det bästa som finns är att dricka ALOE VERA! Vet att jag tjatar men, men det finns inget som är bättre. Aloe veran rengör och balanserar men dessutom så tillför aloen både vitaminer, mineraler och ack så viktiga enzymer. Så maten faktiskt kan brytas ner som den ska. Det kan faktiskt ta upp till 1½ år innan man är ok.

Förutom detta så var jag iväg i onsdags på Fung Shui konultation. Det var riktigt kul (kan nog mer än jag tror). Jag fick en jätte snygg Tiger väska, squash och lite annat smått och gott för att jag gjorde det. Tänkte ta kort men kameran (eller jag) har fått en knäpp. Det står att det är minneskorts fel. Så, jaa ni får se en annan gång. 

Effekten av besöket var att jag genast började kolla utbildning. Mmmm...Det kostade bara 27 000 skr. Så jag ska anmäla mig när jag jobbat ihop pengarna ;) ha,ha.

Det är så himla rörigt här hemma, har inte riktigt orkat ta tag idet. Ska till doktorn på måndag, så får vi se...

Så här kan det ju inte vara?!?!

  

Men det får vänta. Jag håller på och bakar bröd. Sonen och flickvän ligger där nere och är genomförkylda, så jag får se om dom vill ha något.

Njut av livet! (gäller mig också)

Kram Maja



 


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Oh, jag är så glad att jag dricker aloe vera!

2009-09-04 @ 17:46:49
URL: http://ashima.blogg.se/
Postat av: maria

Jag med......:)

2009-09-04 @ 19:32:31
URL: http://tootoolah.blogg.se/
Postat av: Lasse

O ja oxå!

2009-09-05 @ 11:32:59
Postat av: Sara

Jag kan säga att direkt efter jag läst ditt inlägg så ringde jag maria och köpte två dunkar berry.

2009-09-05 @ 13:25:29
URL: http://donotlietomeanymore.blogg.se/
Postat av: Maja

Bra jobbat Sara!



Maja

2009-09-05 @ 14:06:21
URL: http://majaskraft.blogg.se/
Postat av: Sara

Hejsan, jag har en liten fråga. Jag har fått något som heter äppelcidervinäger plus, tror du det är något att ha, eller ska jag kasta det?

2009-09-06 @ 10:22:07
URL: http://donotlietomeanymore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0