Mammografi

Doktorn sa ju att det inte var någon kö till mammografi utan att det skulle gå fort med remissen och så. I onsdags ringde jag till mammografin för att höra. "Dumt av läkarna att säga så", sa dom. "Det är visst kö". Men det är prioriteringslista efter hur läkarna på mammografin bedömer. Jag fick tid dagen efter samtalet.

Kom dit och blev röntgad. Gjorde väl inget ont heller. Nej just det! Det kändes ju när dom tog på det vänstra som jag har ont i kan jag säga. Fick sedan sitta ner och vänta. Blev inkallad och fick göra ultraljudsundersökning. Visst fannns där en cysta, inget farligt enligt doktorn. Men sedan fanns det något mer. Nu insåg jag att det var tur att mannen väntade i väntrummet. Nu kom det fram en nål. Prov skulle tas. Mannen hade svimmat om han sett detta :). Han stack mig fyra ggr. (nu är jag blå kan jag tala om).

Nu får jag vänta till slutet av nästa vecka innan jag vet hur det går. Men doktorn tror jag blir opererad i vilket fall som helst. Ja ja den som lever få se (nu blev det dumt)

I fredags träffade jag en kinesisk läkare som givetvis jobbar med akupunktur. Han behandlade mig för min whiplash. Han använde både nålar och koppar. Jag kände att det hände saker kan jag säga. Men idag har jag ont överallt. Och jag är blå i nacken oxå.

Man får ju hoppas att inget händer så jag måste åka till doktorn av någon orsak. Blått vänsterbröst, blå nacke, och hela vänsterarmen är full av massa små blåmärken efter Bozz. Han blir så exalterad på agilityn så han hoppar och nyper mig i armen hela tiden. Då är det kul :) Mannen skulle säkert åka dit för misshandel, inte kul...

Njut av livet!

Kram Maja ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0