SMS

Fick ett sms i måndags eftermiddag (vet att det är några dagar sedan, men det har varit lite). Hon hade ätit nästan inga kolhydrater alls. Kanonbra! Men ska gå på hemparty, och då blir det väl en kaka. AJ, AJ, AJ!!!! Så kan man inte göra, eller jo det kan man, men inte om man vill gå ner i vikt eller må bra. LÄGG AV MED KAKORNA!

Snälla söta om man ger LCHF kosten 3 veckor så försvinner allt sötsug. Ät mat med riktigt fett dvs. 40 % grädde och röd mjölk ost (inte mager) och absolut inte lightprodukter, så lite E-nummer som möjligt i maten och inte sötningsmedel eller glutamat.

Laga en köttmåltid, fixa en sås med grädde, crème fraiche eller ost. Förväll blomkål, haricort verts eller broccoli till. Aldrig pasta eller potatis. Ät dig mätt, du ska hålla dig mätt 4-5 timmar så ät ordentligt. Inga småportionerför man ska ner i vikt. Här ska brännas fett, och kroppen ska ställa om sig på rätt förbränning dvs. fettförbränning. Man ska faktiskt klara sig utan mellanmål. Absolut ingen frukt, insulinet går igång direkt. Ska man ha mellanmål ska det vara t.ex. en stekt kotlett som Skaldeman skriver i sin bok Ät dig ner i vikt.

Så ni förstår kära vänner, ni kommer inte få det lätt i närheten av mig. Får jag hälsa på något mer tro?

Ett annat tips är väg er inte, mät er istället. Jag vägde mig, men hade inte gått ner 1 gram men minskat flera cm i midjan. Mannen har gått ner 5 kg och midjemåttet har minskat en del. Vi bränner fett inte muskler, därför har vi skippat vågen.

Njut av dagen!

Kram Maja ♥

Kommentarer
Postat av: Kakmonstret

Det blev ingen kaka, det blev paj, MUMS!!! Idag har jag varit o hämtat hö hos en kompis, då blev det fralla, MUMS!!! Men, annars är det inga problem, jag klarar mej så bra utan potatis, bröd o pasta. Fast, jag har ju faktiskt ätit på det sättet länge nu, så jag tycker inte att det är särskilt svårt med maten, det är ju kakorna och ostbågarna som är mitt problem :)

2010-01-14 @ 13:55:13
Postat av: Maja

Kakmonstret



Vi ska inte ha paj eller frallor heller. Kakor och ostbågar är inget problem om man gör som jag säger :)



Kram

2010-01-14 @ 14:44:29
URL: http://majaskraft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0