Sommarträdgård ♥

Varje dag vandrar jag runt i min trädgård, ibland flera gånger varje dag. Det händer alltid något och är alltid spännande. En kväll hade vi en igelkott här igen :) för några år dedan hade vi en som vi döpte till Zigge han kom och kalasade mest varje kväll.

Det har kommit in några nya småsaker till min trädgård oxå, jag gillar dom jättemycket. Det blir en sak då och en sak då.


Solkatt hänger vid ytterdörren, rensar energi.


En söt liten fågel fick sitta på min sten i altanrabatten


En ny liten Thuja som ska bli lite vriden :)

Något som jag är väldigt stolt över är mina liljor. Jag har gått och kikat hela tiden en av dom hade 26 st knoppar, nu äntligen har några av dom slagit ut. Svärmor blir grön av avund om hon ser detta :)


Liljan med sina 26 knoppar :)

Jag har inte haft råd att köpa massa blommor till mina krukor, så man tager vad man haver. Jag har satt mina egenuppdragna Mårbacka pelagoner i alla krukor och fyllt på med lite smått.


Kruka vid gången

I ett cementrör som låg och skräpade satte jag en plättar i luften. Den trivs som fisken i vattnet. Nu är inte väggen så fin bakom, men jag "fixar" inte mina bilder, här visas sanningen. Skulle även ha något snyggt runomkring, sten eller barkmull.


Plättar i luften.


Även skuggrabatten blommar

Kan ni förstå att jag mår bra i min trädgård? Här finns inga måsten, mer än att man måste njuta :) Rensa ogräs görs när jag orkar och vill.

Här mår jag bra!

Kram Maja ♥

Kommentarer
Postat av: Sara

Vilken fin trädgård du har. :) Hörde att ni inte kom på tisdag. :( Tråkigt. Var längesen jag såg er nu. Hoppas allt är bra med dig och familjen. Tänker på er. <3

2010-07-13 @ 12:16:49
URL: http://donotlietomeanymore.blogg.se/
Postat av: Maria

Håller med Sara, det är sååå fina detaljer i trädgården o det är såååå tråkigt att ni inte kommer på tisdag, men, vi syns i september :)

2010-07-18 @ 15:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0