Typiskt

Igår kväll kände jag mig lite låg. Jag hade hemlängtan, lite ont och tyckte allmänt synd o m mig själv. Dessutom var jag sugen på något gott, men hade inga pengar. Mannen sade när jag pratade med honom i telefon att han skulle sätta över pengar till mig :)

Blev ingen frukost i morse heller, gick ner och tog till min tycka synd om mig röst och bad om en banan. Det fick jag givetvis. Då var kl 11.00. Tänkte jag skulle gå tillrestaurangen o köpa mig en räkmacka. Blev helt plötsligt lite osäker på min kod till kortet, så jag gick till automaten för att ta ut pengar. MEN jag hade inget kort. Det har min *pip* man tagit. Så inte blev det någon macka o ingen chokladbit till kvällen heller. Istället blev det behandling en kvart innan jag hade tid. Jag var där i god tid o dom hade tid över. Så det innebar att jag kom lagom till när lunchen anlände. Fast det var stekt kolja (inte min favvo) men spelar roll när man är utsvulten.

Senare pratade jag med en dam på hurtiga 83år. Här promenerars det en timme om dagen, har spelat bridge men ser dåligt nu, vinprovarkurser o allt vad det är. Trevligt. Hon bjöd med mig på promenad ikväll och jag hängde givetvis på. En runda runt sjukhuset på en kvart efter maten.

Nu har jag tittat på Lyxfällan. HUR kan man ha fel på 600 000:-??? Ii pausen sprang jag ner för att hämta kvällsfika, nådon där uppe måste ha tänkt på mig idag för vad skådade mitt godisöga? Jojo, det har bakats idag. Snickerkaka, jag vet,  jag ska inte äta det. Men har man varit deppig inte fått macka eller chokladbit då får man äta snickerskaka. :)

Rapport hemifrån idag, inte bra. Zigge har ont i höger bakben, kan inte gå på det och jag som inte är hemma. Men jag ordinerade heat lotion och vila så länge, så får vi höra imorgon hur det är.


MUMS!

Nu har jag fått starta om datorn och krånglat så nu säger jag natti, natti.

Njut av livet!

Kram Maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0