Vissa dagar...

...händer det lite för mycket. En sådan dag var det igår. Det hela började på förmiddagen. Jag var i badrummet, då jag kände att nu hittar nog Bozz på något, jag smög mig ut i rummet "FY" röt jag, jojo han hade hoppat upp på ön och tagit ett helt oöppnat paket med bröd. Det saknades sisådär fem, sex skivor, Dilba stod bredvid och titta på. Bozz pep iväg ut i hallen där han kräktes upp en del av det han glufsat i sig, givetvis på mattan (varför aldrig på golvet?).

Sedan tog jag Bozz och Dilba på promenad, härligt väder så vi gick längs med sjön. Dilba traskar in en bit i skogen mot sjön, när hon traskar iväg sådär brukar det vara något "smaskigt", ropade på henne och fortsatte med Bozz. Då dyker hon upp med något mystiskt? Algtäckt pinne trodde jag, men nej, ett kadaver! Ush och fy :( "loss" tack och lov så släppte hon det så lydigt så. Promenaden fortsätter, vi går ut på bergen, så jag kan kasta pinnar, så dom får simma, yippii tycker dom. Jag tar en stor pinne och satsar för att slänga ut den långt, SMACK?!! Bozz hoppar ivägen, jag trodde jag slog ihjäl han. Träffade på vänster sida av huvudet, han går ifrån mig och jag ropar, vill inte komma, då inser jag att jag står med pinnen i handen. Ringer efter mannen så han får hämta oss. Har för en gång skull med mig mobilen (kanske ska ha det i fortsättningen). När jag tar hand om Bozz så ligger Dilba bakom och väntar, men när Bozzen repar sig nosar hon omkring och hittar, ja vaddå? Jo ett par gamla kalsonger!! Skulle nog ha stannat hemma.

Stackars Bozzen


Här gömmer han sig för flugor och matte kanske :)

Tur han är en Border terrier så han är lite tålig, det gick bra trots allt som tur är.

Njut av livet!

Kram Maja ♥

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Nej men stackars hund. Så har husse i huset också gjort en gång med sin älskade whippet Sigge. Han däckade så han trodde han slagit ihjäl honom. Han började bära honom hem men han repade sig fort så det var väl "bara" en knock out

2011-08-21 @ 17:49:50
URL: http://belara.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0