Hälsan

Var på läkarbesök i veckan. En väldigt trevlig läkare, som hade hur mycket tid som helst, fast han var försenad. Han frågade om jag hade några fler åkommor än bröstcancer. "Tja", sa jag. "Jag har ju whiplash sedan snart åtta år,  o problem med lungorna efter jag jobbat i måleri. Annars är det bra." Nu tyckte han att det kunde räcka med en av sakerna, han menade på att jag var lite "tuff". Har inte sett mig som tuff precis, läget är som det är, det är bara att acceptera (fast det är svårt ibland) men det blir ju inte bättre av att "gräma" sig. Upplyste läkaren om att jag faktiskt har HAFT bröstcancer. "Bra" sa han. "ju längre bort från operationsdatumet du kommer desto bättre är oddsen".

I vilket fall som helst så såg det bra ut, fanns inget att klaga på. Att jag är trött tyckte han inte var konstigt. Har lite att "dras" med.

Han undrade hur jag kunde jobba? Jag förklarade hur det låg till, han trodde inte man kunde vara sjukskriven i åtta år. Han undrade hur gamla barnen var osv. "Du har varit sjuk under hela deras tonårsperiod, hur har det gått!? Dom har aldrig klagat eller varit arga över att det har varit som det är. Inte inför mig iaf. Och då säger han. "Du har massa andra bra kvaliteter". Det tackar jag för. Det kändes skönt ända in i hjärtat. Så har inte jag tänkt, jag är ju bara den jag är. Men jag har bra kvaliteter, hurra! Jag har känt att jag inte har räckt till för familjen, men det har jag kanske trots allt. På mitt sätt. Det räcker långt med att man älskar dom o att man har tid att lyssna och bry sig. Det är väl förresten det som räknas?

Som ni kanske märker så är jag lite ur gängorna, har inte riktigt lust med nåt, är bara trött. Men när våren kommer och jag får sitta på altanen....

Gode Gud telefonen ringde precis, det var Brorsan. Lilli dog inatt. En av katterna, det var "mammas" katt, det var bara hon som gällde.



Sov gott! lilla vän ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0