Livsfarligt

Vi har ju haft lite upp och ner väder kan man säga. Det snöade i flera dagar efter nyår. Inte kom dom och plogade heller, det tog tre dagar :( Tyckte jag inte om, inte ett sandkorn heller. Sedan var det kallt. Sedan töade det i två dagar. Nu är det fruset. Gissa hur våra vägar är? Det är lite synd om våra hundar nu faktiskt, vet inte var vi ska gå. Det blir bara en promenad/dag för dom, sedan blir det trädgården. Tur vi har den.
Idag sken iaf solen så jag gick några rundor, men det är blankis under snön. Livrädd för att halka, så jag stapplar fram som en gammal gumma ha, ha. Behöver ha broddar till skorna, men det hjälper ju inte hundarna. Dilba halkade flera gånger på hennes promenad, gillar jag inte nu när hon har "lite" ont i höfterna. Vi kom hem hela iaf :)

Igår bjöd dotter Y mig, mannen och brorsan på fika, ost, kex och kaffe. Det var gott! Sedan åkte vi och handlade lite, det har varit lite tomt i skafferiet kan man säga. 

På vägen hem hade vi en Volvo v70 framför oss. I en 90° kurva åkte han rakt fram. Hoppsan, hejsan! Sa vi. Vi stannade givetvis för att hjälpa dom (en kille o tjej i 25 års åldern) upp. När vi klev ur bilen förstod vi varför dom inte tog kurvan, våra fötter for åt alla håll. Svinhalt var det. Man åkte kana bara man stod still (precis som när jag åkte i diket). Det blev bogserlina och handkraft för att få upp dom, jag körde vår bil dvs. bogserade, medans männen putte och lyfte för allt vad dom var värda. Det gick bra, upp ur diket åkte dom. Dom var sååå tacksamma för hjälpen. Inget att snacka om, klart man hjälper till. Strax efteråt sa dom på radion att det rådde "lurig" halka. Nehe, det menar ni inte....



Kör inte fortare, än din skyddsängel hinner flyga ♥

Kram Maja

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad fina bilder du hittar :)

2011-01-13 @ 21:50:08
Postat av: Maria

Vad fina bilder du hittar :)

2011-01-13 @ 21:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0