Sjuka

Så var det dax igen. Jag har blivit sjuk, inget allvarligt. Ont i halsen och ont i kroppen (ondare). Tydligen har min kropp fått lite stryk av cancern och behandlingarna eftersom jag blir sjuk hela tiden. Börjar bli lite trött på det. Men det finns dom som har det värre. Jag funderat allvarligt på att sluta ta hand om mig. Jag är sååå trött på alla som säger att jag inte ser sjuk ut, eller du ser ju så frisk ut. Ska jag behöva gå med stripigt hår och väga 20 kg för mycket osv. Eller jag kanske ska bjuda in dom när jag mår som värst. Ja, ja, det är väl kanske inget att gnälla över men hallååå jag är inte hemma för skojs skull.

Telefonen ringde 23.30 igår kväll. Det var sonen, som undrade om bilen var hemma. Icke sa Nicke, mannen jobbar natt denna veckan. Maginfluensa. Kompisen var snäll och skjutsade hem honom. Nu mår han dock bra igen, har druckit och ätit kålgryta. Jag tyckte inte att han skulle äta kålgryta, men det tyckte han. "Kan jag snusa, kan jag äta kål"sa han. Det gick ju bra :)

Vi såg en reklam där man skulle dölja sina trötthetstecken. Sonen tyckte att det var bra att dom syntes. " Då ser dom ju att man är trött, och att det kan vara jobbigt" var hans förklaring. Kan han kanske ha rätt i. Men jag tycker man blir tröttare själv om man ser sliten ut. Fattar ni vad jag menar?

På tal om reklam finns det en reklam som jag retat mig på länge och nu har jag äntligen fått medhåll. Kunde inte ha sagt det bättre själv :)

'Livet är inte de dagar som passerar, utan de dagar du kommer ihåg. Antydan var att man ska fly vardagen och åka på en resa för att få något att komma ihåg när man är äldre. Hmmm... själv tycker jag att livet är precis de dagar som passerar. Att då gå och vänta på att några få speciella tillfällen ska göra oss glada gör livet fattigt, både bildligt och bokstavligen. Bättre att lägga lite tankekraft på hur vi sätter guldkant på vardagen, eller hur?

 

Anders Haglund

Njut av livet!


Kram Maja ♥


Kommentarer
Postat av: maria

Stackare! Krya på dej. Kramar

2011-01-21 @ 21:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0