Lite ledsen :( Lite glad :)

Det har varit och är till viss del blankis på alla vägar och i hela skogen. Så i förrgår var jag ute med Dilba och Bozz (Zigge var hos Y o pojkvän). Jag lyckades stå på bena men fötter och armar flaxade åt alla håll ett par gånger. Däremot så halkade Dilba, hon skrek tom. inte bra, det var till att ta sig hem med en haltande hund. Givetvis var det hennes onda höft som råkade illa ut :( Hon har fått vara hemma och vila, bara varit ute på gården. Men idag fick hon en liiten promenad, hon fick springa lös den lilla biten. Hon lyckades spåra upp 14 rådjur som hon drog efter i typ 3 meter. Jag hojtade på henne och då stannade hon och kom till mig. Fantastiskt! Hon är duktig när hon vill :) 

Nu till dilemmat. Hon har lagt på sig lite i vinter, inte bra med tanke på höften. Jag tycker hon ska springa lös, så musklerna får jobba. Hon håller sig ju i skogskanten och travar omkring. Tänker jag fel??? Någon sa att det skulle vara koppelpromenader nu. Så känner inte jag, men vet jag vad som är bäst?

Annars händer inte så mycket här. Förutom att det har börjats bygga ett rum. Eller bygga var väl att ta i, vi river för glatta livet.

Usch! Nu flög en ambulanshelikopter över. Bara det inte är några på sjön igen. Det har ju töat några dagar!

Jag har precis gjort sill. Vinbärssill, det ska bli spännande att smaka på. Jag smakade i Hjo en gång och den var riktigt god. Hoppas min blir lika bra.

Väntar på att mannen, dotter Y och pojkvän ska komma vi ska äta lite gott. Det ska dessutom bli en överraskning till kaffet.

Njut av livet!

Kram Maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0