Vårvindar

Äntligen, är den här. Våren! Så himla härligt. Bara längtar till jag får köra ner händerna i jorden. Snart, snart är det dax. Tranor och svanar är här, de sjunger och trumpetar. Jag älskar det ljudet, det är ljudet av vår :) Det finns dock ett litet, litet minus, men det är så litet så det nästan inte räknas alls. Det är väldigt blött i skogen. Jag äger en briard. Får dammsuga liiiiite oftare om man säger så, men det gör inget. Har dock en önskan om en källardörr, så jag kan spola av henne i tvättstugan.

Vårvindar friska, Leka och viska, Lunderna kring, likt älskande par...

När jag hör eller sjunger på den så blir jag alldeles varm i hjärtat. Det är en av sångerna som mamma sjöng när hon fixade, speciellt när hon lagade mat eller diskade. Det kändes alltid så tryggt att höra henne sjunga i köket på kvällarna (och dagarna).
Läste av någon annan att saknaden efter dennes mormor var så stor och gjorde så ont. Jag är nog konstig. Visst saknar jag mamma, men inte gör det ont. Jag blir varm inombords när jag tänker på henne, inte ledsen eller så. Det fanns mycket vi inte tyckte lika dant om t.ex. gardiner :) Diskussionerna kunde bli ganska häftiga ibland, men det är ju så det är. Hon kommer alltid att finnas med mig på ett eller annat sätt. Dom andra säger sig inte ha känt av henne, men jag känner att hon finns hos mig ibland, och när jag sjunger "hennes" sånger så känns det tryggt.


Grönska heter tavlan

Hittade tavlan på nätet när jag surfade runt. finns hon artina.se

Njut av livet!

Kram Maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0