Nyttigheter

Har nu börjat odla vetegräs. Tydligen det bästa mot cancerceller, så nu blir det vetegräs varje dag. Antingen så tuggar man lite eller så tar man det i en nyttig grön drink :)

Vetgräs

Vetegräs innehåller C-vitamin, betakaroten, folsyra och klorofyll. Klorofyllet är mycket bra för hälsan och välmåendet då det sänker bland annat kolesterolet samt stärker immunförsvaret. Det är klorofyllet som ger vetgräset dess gröna färg.
Vetegräset innehåller även 20 aminosyror, flera hundra olika enzymer, så många so 90 av 102 möjliga mineraler, vitaminer och andra viktiga näringsämnen.

Groddar även lite, det är så himla gott med groddar tycker jag.

Mungbönor sjukt goda:)

Njut av livet!

Kram Maja ♥

Kommentarer
Postat av: maria

Men, det är ju sånt där jag odlar till kaninen på vintern! Jag kanske ska ta mig en smakbit :)

2012-04-11 @ 23:06:26
Postat av: Kajsa

Men kors i taket! Välkommen tillbaka! ;)

2012-04-12 @ 12:24:34
Postat av: Maja

Maria: Är det verkligen vetegräs så ska du absolut ta en tugga. Ta lite och tugga tills saften är slut och spotta ut det torra...jättenyttigt :)

2012-04-12 @ 12:29:48
URL: http://majaskraft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0